poniedziałek, 27 października 2014

OMLET Z JABŁKAMI

Ulubione śniadanie mojego męża :). Zresztą pisałam o nim już kiedyś tutaj. Jednak przepis ewoluował, ponieważ zależało mi na wyeliminowaniu mąki zawierającej gluten jak i gotowych mieszanek bezglutenowych. Przepis jest rezultatem wielu prób i błędów na różnych typach i ilościach mąk.
Jeżeli nie macie u siebie w domu mąki gryczana lub jaglanej możecie porostu w młynku do mielenia kawy lub w malakserze zmielić kaszę na mąkę.

 


Składniki:
  • 2 jajka,
  • 2 łyżki mąki gryczana,
  • 1 łyżka mąki jaglanej,
  • 1 łyżeczka nasion chcą,
  • 1/2 jabłka (ja nie obieram jabłek).

Przygotowanie:
  1. Ubijania białka na sztywną masę,
  2. Dodaję żółtka do białek nie przerywając miksowania,
  3. Powoli po jednej łyżce dodaję mąki i dalej miksuję (teraz na najniższych obrotach, aby masa nie opadła),
  4. Przerywam miksowanie i już ręcznie za pomocą łyżki mieszam pokrojone jabłka (nie ma znaczenia jaj będą pokrojone, może to być kostka, paski lub starter jabłko).
  5. Na suchej, mocno rozgrzane nie teflonowej lub ceramicznej patelni nakładam surową masę,
  6. Zmniejszam ogień i smażę do momentu aż pojawią się pierwsze pęcherzyki powietrza.
  7. Obracam na drugą stronę i podsmażam jeszcze kilka sekund (10-40s).
 

Można podawać np. z powidłami, miodem, syropem z agaty lub cukrem pudrem i cynamonem. Ja zjadam bez niczego

14 komentarzy:

  1. Smakuje przepysznie :) Omlet to moje ulubione śniadanie, zwykle jem z kremem orzechowym ale na pewno spróbuję z jabłkami oraz cynamonem :)
    Czekam na kolejne posty, o ile jeszcze się pojawią :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam omlety w każdej postaci i ten przepis na pewno również u mnie zagości!

    OdpowiedzUsuń
  3. trochę to zakrzywiło moją rzeczywistość, takiego omletu jeszcze nigdy nie jadłam - muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie :) Uwielbiam omlety z różnymi owocami, tego na pewno też spróbuje. Pozdrawiam i czekam na kolejne ciekawe przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdrowe śniadanie to podstawa :) Omlet z jabłkami to świetnie połączenie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdrowo i pysznie wygląda :) Dobry pomysł na śniadanie :) Czekam na kolejne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny przepis na śniadanie :) zawsze do takiego śniadania serwuje sobie filiżankę swojej ulubionej kawy żeby mieć 100% przyjemność ze śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda smakowicie a sądząc po komentarzach faktycznie musi być pyszne. Zaraz idę do kuchni. U mnie to będzie obiad, bo staram się schudnąć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda zachęcająco. Taki omlecik na śniadanie, do tego dobra kawa i początek dnia od razu staje się lepszy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Również uwielbiam omlety na śniadanie, tylko robię je najczęściej w weekendy, kiedy mam więcej czasu. Z mąki gryczanej jeszcze nie próbowałem, z obawy o smak, ale twój przepis mnie przekonał. Myślę, że z dżemem wiśniowym będzie dobrze smakować.

    OdpowiedzUsuń
  11. Często robię omlety na śniadanie i przygotowuję je w różnych wersjach. Z masłem orzechowym, kremem czekoladowym, z dżemem, owocami. Nieskończona ilość opcji i różnych smaków.

    OdpowiedzUsuń
  12. Omlet to moje obowiązkowe śniadanie w weekend. W tygodniu nie mam czasu, dlatego weekend celebruję czymś bardzo smacznym. Często jem je z dżemem, czasem z czekoladą. Raz na jakiś czas przygotuję go na słono.

    OdpowiedzUsuń
  13. Omlet wygląda smakowicie, sama bym teraz taki zjadła, ale skorzystam z okazji i sama zrobię, także przepis sobie spisałam, i mam nadzieje że wyjdzie mi równiez taki dobry jak tobie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie śniadanie to idealny początek dnia :) Przepis wypróbowany, bardzo smakowało :)

    OdpowiedzUsuń